وبلاگ

عقیق

بدون شک بهترین نوع کلسدونی همان عقیق است این سنگ تنوع رنگ و اشکال گوناگون و منحصر به خود را دارد. غالبا در عقیق‌ها نوارهای رنگی وجود دارد ک ممکن است این نوارها تیره و مات، نیمه شفاف یا شفاف باشند. درون عقیق خلل و فرج‌هایی است که با رنگ‌های روشن رنگ می‌شوند. عقیق‌های رنگی امروزه جایگاه خاصی در بازار سنگ و نگین دارند. موارد دیگر مصرف عقیق در ساخت تسبیح، مهره، ساعت و برجسته کاری می‌باشد.

انواع عقیق

1-اونیکس و سارد اونیکس

عقیق با نوارهای قهوه‌ای و سفید سارد اونیکس و با نوارهای سفید و سیاه اونیکس نام دارد.

خواص درمانی:

جهت درمان یرقان و مننژیت، تقویت عملکرد روده‌ها و کبد مفید بوده، حس شنوایی را بهبود می‌بخشد و برای پوست، مو و ناخن موثر است و سستی و تنبلی را از بین می‌برد.

2- عقیق خزه‌ای (شجری)

عقیق خزه‌ای یا شجری نوعی محبوب از عقیق است که ناخالصی داخل آن ما را به یاد شکل درختان می‌اندازد و عقیق منظره‌ای که ناخالصی آن، تصاویری خاص را برای ما تداعی می‌کند.

خواص درمانی:

عقیق شجری برای دیابت ومتعادل کردن درصد قند خون بسیار موثر است و علیه عفونت‌های ویروسی و التهابات مبارزه می‌کند برای درمان سینوزیت هم کاربرد اساسی دارد.

3-عقیق یمانی

معروف ترین رنگ در اذهان عمومی رنگ سرخ نگین عقیق سرخ است که تقریبا اکثریت سنگ یمنی را با این رنگ می شناسند اما این گوهر دارای چندین رنگ متنوع نظیر شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه‌ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز می باشد. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این سنگ با ارزش از کشور یمن استخراج میشود و کیفیت و برتری سنگی که از معادن یمن استخراج می شوند، در قیاس با دیگر معادن به مراتب بیشتر بوده و از قیمت بالاتری برخوردارند. خوب است بدانید که بدلیل خواص عقیق سرخ یمنی و دیگر انواع آن معمولا این گوهر خوش رنگ و زیبا، یک دست و کمیاب بوده و اکثر علاقه مندان به سنگ های قیمتی و کلکسیونى، از میان انواع مختلف آن معمولا به دلیل زیبایی و خواص سنگ عقیق یمنی سرخ و قهوه ای را انتخاب میکنند. البته بایستی توجه نمود که انواع دیگر این گوهر نظیر خراسانی، برزیلی و … نیز در این بین جایگاه خاص خودشان را دارند و بی ارزش نیستند. این نگین را با عناوینی نظیر یمن، یمانی و… نیز می‌شناسند. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان به ویژه ایرانیان می‌باشد.

 

خواص درمانی:

سنگ عقیق یا سنگ (عزت نفس) برای تقویت حس احترام به نفس و ارزش قایل شدن برای خویشتن به کار می‌رود. رنگ نارنجی تیره آن به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول، دوم، سوم است.عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و برای درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه مهم است. باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید