وبلاگ

خواص و فواید سنگ‌های ماه تولد مرداد

سنگ های متعلق به متولدین ماه مرداد

سنگ اصلی متولدین مرداد ماه زبرجد است. و سنگ های ثانویه دیگر این ماه که تاثیر شگفت انگیزی بر روح و جسم متولدین این ماه می‌گذارد سنگ‌های در کوهی، گارنت، اونیکس، لاریمار، تورمالین صورتی، اون تورین، در می‌باشد. که در ادامه جزئیات و فواید این سنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

زبرجد

سنگی جذاب و گوهری پرکاربرد است زبرجد جواهر شده کانی اولیوین می‌باشد. رنگ آن به خاطر وجود آهن در این گوهر است و به رنگ سبز مایل به زرد با سایه روشن‌های متفاوت دیده می‌شود و گاه گاهی به سمت رنگ قهوه‌ای کشش دارد. این سنگ بیشتر در مناطق آتش فشانی همراه با سنگ بازالت یافت می‌شود. کهن ترین سنگ بیشتر در مناطق آتش فشانی همراه با سنگ بازالت یافت می‌شود. کهن ترین منشا آن جزایر در دریای سرخ است. بعلاوه در آریزونا، هاوایی، تانزانیا، چین، ویتنام و جزایر قناری در اسپانیا به دست می‌آید. جالب است بدانید زبرجد هاوایی دارای درون گیرهایی با ترکیبات بنزین است. سختی آن بین 6/5 تا 7 بوده و بسیار مناسب جهت سفارش در جواهر سازی می‌باشد زیرا مقاومت زیادی در برابر خش‌پذیری، ترک خوردن و آسیب دیدن دارد. زبرجد درشت کم‌یاب تر از سنگ ریز است و در نتیجه گران‌تر  ولی دارای رنگی دلپذیرتر است. برای بهبود رنگ زبرجدهای روشن، پشت زبرجد را با لایه‌های فلزی پوشانده تا پر رنگ‌تر دیده شود. از شیشه و کوآرتز برای جایگزینی این سنگ استفاده می‌شود. ولی باید دقت داشت که زبرجد مصنوعی براقیت زیاد از حدی داشته و شکست نور واحد دارد.

خواص درمانی:

ناراحتی‌های قلبی و گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین جوش‌ها و آبله‌های ریزی که بر روی صورت ظاهر می‌شوند را درمان می‌کند. این سنگ برای درمان اگزما بسیار خوب است و با بسیاری از سنگ‌ها و کانی‌های با ارزش که خواص متعددی برای شفابخشی دارند هم ارزش است.

در کوهی

واژه سنگ کریستال (Rock Crystal) از زبان یونانی “krystallos” گرفته شده و از آنجا که سنگ کریستال کوارتز شفاف و بی رنگ بود یونانی ها که در گذشته از خواص سنگ کریستال کوارتز نیز بهره می بردند تصور می کردند که این بلورها مایعاتی است که از دل کوه بیرون و تا ابد به یخ تبدیل شده اند و ذوب نمی شوند. همچنین با نام هایی مانند کریستال کوهی و یا الماس آلاسکا نیز مشهور است. سنگ کریستال یا در کوهی نوع شفاف و بی رنگ کوارتز می باشد. در یا کوآرتز بی‌رنگ شفاف را گویند که یکی از جایگزین‌های الماس است. اما به اندازه آن ما را متقاعد نخواهد کرد. در نگاه اول ظاهری شیشه گونه دارد و امکان دارد آن را با شیشه اشتباه بگیریم. مانند اغلب سنگ‌های طبیعی کوآرتز نسبت به شیشه از خاصیت هدایت گرمایی بیشتری برخوردار است. این سنگ را می‌شود با پنس گرفته و روی کف دست قرار داد تا تفاوت درجه گرمای ان را نسبت به سنگ مصنوعی حس کنیم. نگاه داشتن آن با پنس به خاطر اجتناب از گرمای کاذب است. اما تست زبان بازدهی بیشتری دارد زیرا از نظر زمان کوتاه‌تر بوده و درصد خطای کمتری دارد. تکه‌های بزرگ و کریستال‌های حجیم کوآرتز به عنوان نمایه‌ها و مجسمه‌های تاریخی در زمان قدیم بسیار تراشیده می‌شدند. در سری‌لانکا سابقه تولید عینک از این سنگ بسیار طولانی است. همچنین برای تولید لنزهای مخصوص برای چشم پزشکان و در ساخت ساعت بسیار کارآمد است. کوآرتز ستاره‌ای همانند سفایر و یاقوت استار وجود دارد و خطوط آن واضح‌تر و جذاب‌تر است.

در ونوس: کوآرتزی است به همراه سوزن‌های طلایی یا قرمز کانی رتیل.

در مودار: کوآرتزی است به همراه ناخالصی‌های سوزنی شکل از جنس کریستال تورمالین.

الماس بریستول: الماس هرکیمر و الماس سعودی تهیه شده از سنگ کوآرتز هستند که طبق محل تولید آنها نامگذاری شده‌اند. پیدایش سنگ کوآرتز گستره و پیشینه عظیمی دارد و هنوز هم بلورهای بزرگ و حجیم آن یافت می‌شوند. کوآرتز مصنوعی به تمامی رنگ‌ها تولید و روانه بازار می‌گردد.

خواص درمانی:

این بلور به سنگ شفابخش مشهور است که برای همه نوع درمان به کار می‌رود هر سنگ کوآرتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه‌ای برخوردار است. این سنگ باعث برطرف شدن ناراحتی و غم کودکان شده و به او احساس شادابی و نشاط می‌بخشد. این سنگ ذهن را سازماندهی کرده و افکار را از منفی گرایی پاک می‌کند. از کوآرتز بی‌رنگ برای دردهای پشت و دیسک کمر و فتق کمری استفاده می‌شود. همچنین سردردهای مزمن و اختلالات روده‌ای توسط آن آرام می‌شود.

گارنت

این گوهر سنگ مجموعه‌ای کامل از دو سری سنگ است. اما هدف اصلی وارد شدن به ترکیبات شیمیایی نمی‌باشد. در اینجا به بررسی 5 نوع از گوهر سنگ‌های معروف این خانواده بزرگ می‌پردازیم.

1- آلماندین:
به گارنتی که به رنگ قرمز تیره یا شرابی گفته می‌شود آلماندین همچنین با نام‌های (Rhodolite) یا (Pyrope) نیز شناخته می‌شود. آن را می‌توان در اکثر نقاط دنیا یافت. منابع اصلی آن در سری‌لانکا، اروپای مرکزی، آمریکای شمالی و جنوبی، استرالیا و هندوستان بوده، اخیرا در کشور عزیزمان ایران نیز استخراج شده است که سنگ مربوط به ایران مصرف صنعتی داشته و به عنوان ساینده در صنایع گوناگون کاربرد دارد و مقدار بسیار اندک آن قابلیت تراش و استفاده در ساخت جواهرات را دارد. گارنت قرمز تیره ممکن است به جای یاقوت سرخ اشتباه گرفته شود اما با این تفاوت که در برابر چلسی فیلتر، نور قرمز گرفته‌تری را نسبت به یاقوت نشان می‌دهد. همچنین نوع ستاره‌ای گارنت قرمز هم دیده شده است.

2-هسونایت:
نوع زرد مایل به نارنجی تا قهوه‌ای این گروه را گویند این سنگ به سنگ دارچینی نیز معروف است و همچنین با نام اسپسارتین گویش می‌شود و عمدتا در سری‌لانکا، برزیل و آمریکا یافت می‌شود.

3-دمانتوئید:
رنگ سبز گارنت می‌باشد که به (Tsavorite) هم شهرت دارد. این گوهر سبز رنگ و زیبا گاهی برق و شرری قوی‌تر از الماس داشته ولیکن سختی آن در مقیاس موهس برابر با 6/5 است این گوهر شاخه‌ای از کانی آندرادیت محسوب شده و جلائی بسیار درخشان همچون الماس دارد. ارزش دمانتوئید بسیار بالا بوده و سنگ نایابی است ذخایر مهم آن در اورال، روسیه و کشور زیمبابوه ثبت شده‌اند.

4-گارنت با رنگ متغیر:
مانند الکساندریت گارنت به شکل دارای خاصیت تغییر رنگ نیز موجود است که در ماداگاسکار کشف شده و رنگ آن از سبز یا اسطوخودوسی به قرمز متغیر است.

5-گارنت بی‌رنگ:
ترکیبات غیر سیلیکاتی گارنت باعث تشکیل گارنت بی‌رنگ می‌شود که اکثرا به عنوان سنگ جایگزین و مشابه الماس در ساخت ترکیبات YAG و GAG مصرف می‌شود.

خواص درمانی:

به طور کلی گروه گارنت متعادل کننده سیستم‌های بدن و تمیز کننده خون می‌باشند و ناراحتی‌های کبد و کلیه و بی‌نظمی‌های جنسی را سامان می‌بخشد. گارنت به عنوان سنگی شاخص در زمینه‌های رمانتیک و حتی وسیله‌ای برای کسب برتری، شهرت اجتماعی شناخته می‌شود و موجب اعتماد به نفس، قدرت و دستیابی به موقعیت برتر می‌شود. این خانواده از گوهر ها کمک شایانی در درمان بیماری‌های ریه و فشار خون دارند و در طیف گسترده ای مصرف می‌شوند.

اونیکس

بدون شک بهترین نوع کلسدونی همان عقیق است این سنگ تنوع رنگ و اشکال گوناگون و منحصر به خود را دارد. غالبا در عقیق‌ها نوارهای رنگی وجود دارد ک ممکن است این نوارها تیره و مات، نیمه شفاف یا شفاف باشند. درون عقیق خلل و فرج‌هایی است که با رنگ‌های روشن رنگ می‌شوند. عقیق‌های رنگی امروزه جایگاه خاصی در بازار سنگ و نگین دارند. موارد دیگر مصرف عقیق در ساخت تسبیح، مهره، ساعت و برجسته کاری می‌باشد.

عقیق با نوارهای قهوه‌ای و سفید سارد اونیکس و با نوارهای سفید و سیاه اونیکس نام دارد.

خواص درمانی:

جهت درمان یرقان و مننژیت، تقویت عملکرد روده‌ها و کبد مفید بوده، حس شنوایی را بهبود می‌بخشد و برای پوست، مو و ناخن موثر است و سستی و تنبلی را از بین می‌برد.

لاریمار

لاریمار (Larimar) یک سنگ آبی آسمانی و برجسته‌ای است که تنها در جزیره کارائیب در جمهوری دومینیکن یافت می شود. لاریمار از انواع پکتولیت است و یک سیلیکات معدنی محسوب می شود. این سنگ در اصل توسط یک کشیش در سال ۱۹۱۶ کشف شد. اما فقط به عنوان یک جواهر سنگ بعد از اینکه دوباره در سال ۱۹۷۴ توسطMiguel Mendez که یک نمونه ای از آن را در کنار ساحل پیدا کرد توسعه یافت. او این سنگ را بعد از نام دخترش که اسمش لاریسا (Larissa) بود و کلمه اسپانیایی برای دریا که (mar) بود را برای این سنگ نامگذاری کرد. این الماس در یک منطقه از کوه کشف شد که بعدا سنگ های بیشتری از آنجا استخراج گردید. سنگ لاریمار اگر در معرض نور بیش از حد و یا گرما قرار بگیرد می‌تواند کم رنگ شده و سپس از بین برود. بنابراین بهتر است که آن را زیر لباس خود بپوشید و یا در فضای داخلی و خانگی و یا برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنید.

خواص درمانی:

لاریمار یک سنگ آرامش بخش است. این سنگ صلح و آرامش را به ارمغان می آورد و یکی از بهترین سنگ ها برای تسکین و تغییر خشم و اضطراب محسوب می شود. همین باعث شده است که یک سنگ عالی محسوب شود تا آن را در اطراف خانه و یا محل کار خود قرار دهیم به ویژه اگر شما سعی دارید تا جوی آرام و بی‌سر و صدایی را برای خود فراهم کنید. سنگ لاریمار از چاکرا گلو شما که مرکز ارتباطات و حقایق محسوب می شود حمایت و پشتیبانی می کند. سنگ لاریمار در ارتباط برقرار کردن به طور شفاف از ناحیه قلب بدون سردرگمی عاطفی کمک شایانی می کند. این سنگ آبی کم رنگ، انرژی دریا و انرژی زنانه الهی را با خود حمل می کند.

تورمالین صورتی

“تورمالین” (tourmaline)نام گروه بزرگی از مواد معدنی سیلیکات بور است. این مواد معدنی دارای یک ساختار کریستالی متداول و خصوصیات فیزیکی مشابه هستند – اما در ترکیب شیمیایی تفاوت چشمگیری دارند. طیف گسترده ای از ترکیبات و گستره رنگی در بلورها باعث می شود که تورمالین در رنگها و ترکیبهای رنگی بیشتری نسبت به سایر گروههای معدنی دیده شوند. تورمالین(tourmaline) معمولاً به عنوان ماده معدنی جانبی در سنگهای آذرین و دگردیسی رخ می دهد. کریستالهای بزرگ و خوش فرم تورمالین می توانند در حین فعالیت هیدروترمال در حفره ها و شکستگی ها شکل بگیرند. تورمالین یک ماده معدنی سخت و سرسخت است. این امر باعث می شود تا در هنگام جابجایی جریان و ساحل به عنوان دانه های ماندگار در رسوبات و سنگ های رسوبی تداوم یابد. امروزه اکتشافات انواع تورمالین در انواع مختلف در افغانستان ، موزامبیک ، نامیبیا ، نیجریه ، پاکستان ، تانزانیا ، ایالات متحده و سایر کشورها انجام می شود. تورمالین صورتی از ادغام آلبائیت و روبی لایت به وجود می آید. این کانی در طبیعت با رنگ های صورتی تا صورتی روشن دیده می شود؛ البته عامل رنگ دهنده آن حضور عنصر لیتیم می باشد. این گوهر زیبا به دلیل رنگ جذابش جزء گونه های محبوب تورمالین است.

خواص درمانی:

التیام بخشیدن به احساسات جریحه دار شده ، زنده کردن میل به سوی عشق و عاشقی در وجود شما، سنگ تورمالین صورتی عشق و مهربانی را تحت الشعاع قرار می دهد. سنگ تورمالین صورتی قلب را از احساسات جریحه دار شده به خصوص آنهایی که از دوران بچگی دارای چنین احساسی بودند را پاک کرده و دور می سازد. تورمالین صورتی سنگی است بسیار ظریف و تسکین دهنده ، که در بازیابی تمامی احساسات کمک می کند. سنگ تورمالین صورتی برخی از خصوصیات پاکسازی و متعادل کننده تورمالین سیاه را دارا می باشد اما بیشتر در سطح احساسی عمل می کند. اگر شما در حال دسته و پنجه نرم کردن با یک واکنش احساسی نسبت به فشار و استرس باشید ، سنگ تورمالین صورتی می تواند به شما در برقراری آرامش و تعادل کمک کند. سنگ تورمالین صورتی همچنین انرژی عاشقی را در درون حال و هوای زندگیتان به ارمغان آورده و مهربانی شما را وسعت می بخشد، که همین باعث می شود دیگران در برگشت با شما رفتار مهربان و محبت آمیزی داشته باشند.

اون تورین

این سنگ از تجمع کوآرتزهای سبز و خاکستری به انضمام سنگ میکا که به آن رنگ کروماتیک می‌دهد تشکیل شده است. مهمترین منابع آن در کشورهای برزیل، روسیه و هندوستان می‌باشد.

خواص درمانی:

برای بیماریهای پوستی، آبله و جوش‌های صورت بسیار مفید است و به علاوه برای ریزش اشک، درمان شوره سر سودمند می‌باشد و باعث گشاده‌روئی و خونسردی و آرامش می‌گردد.

در

در یا کوآرتز بی‌رنگ شفاف را گویند که یکی از جایگزین‌های الماس است. اما به اندازه آن ما را متقاعد نخواهد کرد. در نگاه اول ظاهری شیشه گونه دارد و امکان دارد آن را با شیشه اشتباه بگیریم. مانند اغلب سنگ‌های طبیعی کوآرتز نسبت به شیشه از خاصیت هدایت گرمایی بیشتری برخوردار است. این سنگ را می‌شود با پنس گرفته و روی کف دست قرار داد تا تفاوت درجه گرمای ان را نسبت به سنگ مصنوعی حس کنیم. نگاه داشتن آن با پنس به خاطر اجتناب از گرمای کاذب است. اما تست زبان بازدهی بیشتری دارد زیرا از نظر زمان کوتاه‌تر بوده و درصد خطای کمتری دارد. تکه‌های بزرگ و کریستال‌های حجیم کوآرتز به عنوان نمایه‌ها و مجسمه‌های تاریخی در زمان قدیم بسیار تراشیده می‌شدند. در سری‌لانکا سابقه تولید عینک از این سنگ بسیار طولانی است. همچنین برای تولید لنزهای مخصوص برای چشم پزشکان و در ساخت ساعت بسیار کارآمد است. کوآرتز ستاره‌ای همانند سفایر و یاقوت استار وجود دارد و خطوط آن واضح‌تر و جذاب‌تر است.

در ونوس: کوآرتزی است به همراه سوزن‌های طلایی یا قرمز کانی رتیل.

در مودار: کوآرتزی است به همراه ناخالصی‌های سوزنی شکل از جنس کریستال تورمالین.

الماس بریستول: الماس هرکیمر و الماس سعودی تهیه شده از سنگ کوآرتز هستند که طبق محل تولید آنها نامگذاری شده‌اند. پیدایش سنگ کوآرتز گستره و پیشینه عظیمی دارد و هنوز هم بلورهای بزرگ و حجیم آن یافت می‌شوند. کوآرتز مصنوعی به تمامی رنگ‌ها تولید و روانه بازار می‌گردد.

خواص درمانی:

این بلور به سنگ شفابخش مشهور است که برای همه نوع درمان به کار می‌رود هر سنگ کوآرتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه‌ای برخوردار است. این سنگ باعث برطرف شدن ناراحتی و غم کودکان شده و به او احساس شادابی و نشاط می‌بخشد. این سنگ ذهن را سازماندهی کرده و افکار را از منفی گرایی پاک می‌کند. از کوآرتز بی‌رنگ برای دردهای پشت و دیسک کمر و فتق کمری استفاده می‌شود. همچنین سردردهای مزمن و اختلالات روده‌ای توسط آن آرام می‌شود.

هر یک از سنگ های مورد نظر شما در بالا با هر مدل، طرح و سبکی قابل سفارش و ساخت در مجموعه گوهرآرا می‌باشد و در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و ظرافت در ساخت، به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود. همه سنگ ها در این مجموعه شناسنامه دار هستند پس با اطمینان و خاطری آسوده خرید کنید.

برای بازدید از گالری گوهرآرا و جواهرات کلیک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید