وبلاگ

خواص و فواید سنگ‌های ماه تولد خرداد

سنگ های متعلق به متولیدین ماه خرداد

سنگ اصلی متولدین خرداد ماه مروارید است. و سنگ های ثانویه دیگر این ماه که تاثیر شگفت انگیزی بر روح و جسم متولدین این ماه می‌گذارد سنگ‌های سنگ ماه، سیترین، الکساندریت، تورمالین سبز، فیروزه، کوآرتز سبز می‌باشد. که در ادامه جزئیات و فواید این سنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

مروارید

می‌توان گفت همان‌طور که الماس خورشید گوهرها است مروارید، ماه آنها است. در طی هزاران سال گذشته مروارید از ارزش بالایی برخوردار بوده و جایگاه مهمی بین گوهر‌ها داشته است و همیشه زینت بخش و مورد استفاده پادشاهان و ملکه‌هایشان بوده است. این گوهر در درجه حرارت بالا و تحت فشار شدید در اعماق زمین تشکیل نمی‌شود بلکه مروارید حاصل صدف‌هایی است مانند صدف‌های خوراکی که در دریا خلق می‌شوند. هنگامی که یک جسم خارجی وارد صدف می‌شود لبه‌های صدف و جانور دریایی برای دفاع از خود موادی ترشح کرده که اطراف جسم را می‌پوشانند این مواد رفته رفته بیشتر شده و کل سطح جسم خارجی را می‌پوشاند و مروارید را داخل صدف شکل می‌دهد. در سال 1890 کوکیچی میکی موتو ،که فروشنده ماکارونی رشته‌ای در ژاپن بود توانست پس از سال‌ها آزمایش دست به تولید مروارید پرورشی بزند. تلاش برای ساخت تجاری مروارید سابقه طولانی‌تری داشت، در قرن سیزدهم چینی‌ها با استفاده از صدف‌های رودخانه‌ای دست به این کار زده بودند اما نتوانسته بودند مانند میکی موتوی ژاپنی موفق و معروف شوند. در حال حاضر بیش از 90درصد مرواریدها با روش پرورشی تولید می‌شوند و بر حسب سایز شکل ظاهری، بی‌عیبی، رنگ و جلا طبقه‌بندی می‌شوند.

خواص درمانی:

ترشحات رقیق بدن و سیستم خونی را تحت کنترل دارد. باعث درمان تب، سرفه، رماتیسم، التهابات کلیه و ناتوانی ذهنی می‌شود. در درمان خونریزی معده، مرض قند، یرقان، ترس و بی‌قراری موثر است. بر ذهن انسان حکم فرماست و باعث بیداری ذهنی و جلوگیری از جنون می‌شود.

سنگ ماه

سنگ ماه محبوب‌ترین گوهر از خانواده فلدسپار است به خاطر پدیده بسیار زیبایی که در این سنگ وجود دارد. این محبوبیت به دست آمده است. سختی آن حدود 6 بوده و به خاطر زرق و برق و تشکیل توده رنگین کمانی مانند آن انگار صحنه‌ای از یک تابلوی نقاشی مانند برخورد رنگین کمان به سطح آب دریا را مشاهده می‌کنید. این خاصیت سنگ ماه را گوهری رمانتیک قلمداد می‌کند. استحکام آن هم تا اندازه‌ای کمتر از دیگر گوهر‌های گروه فلدسپار است و ذخایر اصلی آن در سری لانکا، هندوستان، ماداگاسکار، برمه، تانزانیا و ایالات متحده آمریکا است. نمونه‌های شبیه سازی شده آن بسیار کم است و باعث گیج شدن در تشخیص آن نمی‌گردد. سنگ به واسطه ناخالصی‌های آن شناخته می‌شود. این ناخالصی‌ها (caterpillar) نام داشته و شکاف‌هایی هستند که در اثر فشار شدید وارده به سنگ ایجاد می‌‌شوند که هیچ سنگ دیگری این ویژگی را ندارد. نوع رنگین کمانی آن مخصوص کشور هندوستان است. اما همان‌طور که گفته شد بهترین نوع سنگ ماه در سری‌لانکا یافت شده و به عنوان سنگ ملی و نشانه این کشور شناخته می‌شود. برای ساخت سنگ مصنوعی از شیشه‌های تقلبی استفاده می‌شود که البته آنها دارای شکست نور واحد و سنگ اصلی دارای شکست نور دوگانه است.

خواص درمانی:

این سنگ ترشح هورمون‌ها را متعادل می‌کند و در درمان مشکلات هورمونی به ویژه در بانوان موثر است. این سنگ در زیاد کردن شیر مادران کمک شایان می‌کند و از جهش ژنتیکی که باعث به وجود آمدن عوارض رشد می‌شود پیشگیری خواهد کرد. سنگ ماه جهت زخم معده، سلامتی روده و طحال و عوارض دوران قاعدگی بسیار مفید می‌باشد.

سیترین

اکثر سیترین هایی که در بازار می‌بینیم حاصل حرارت دادن سنگ آمیتیست می‌باشد و بعد از مدتی رنگ آنها از بین رفته یا دچار رنگ پریدگی منطقه‌ای می‌شوند اما نسبت به سنگ طبیعی 2رنگی کمتری از خود نشان می‌دهند. کوآرتز زرد یا همان سیترین اگر به واسطه لیزر بهبود اشعه‌ای پیدا کند مجددا به آمتیست تغییر شکل خواهد داد. سیترین از رنگ زرد کم رنگ تا پر رنگ و قهوه‌ای مایل به زرد برخوردار است. اگر چه ممکن است به جای توپاز زرد فروخته شود که براقیت و جلای آن را ندارد. توپاز پاک و بی‌رنگ، رنگ شده و پس از گرفتن رنگ زرد به خود به جای سیترین فروخته می‌شود. برحسب کیفیت قیمت سیترین، آمتیست و آمترین متفاوت بوده اما جایگاه خاصی در ویترین جواهر فروشی‌ها دارند.

خواص درمانی:

محرک بی‌نظیری برای مغز است و هوش را زیاد می‌کند. برای کسانی که احساس خستگی می‌کنند و نیاز به انرژی دارند مفید می‌باشد. این سنگ باعث تقویت کلیه‌ها، مثانه، معده و طحال می‌شود.

الکساندریت

الکساندریت (Alexandrite) یک نوع سنگ جواهر قیمتی و بسیار نادر بوده که ترکیب اصلی این سنگ ماده معدنی کریزوبریل (chrysoberyl) است. در واقع زمان کشف این سنگ ارزشمند را به دوره امپراطوری روسیه نسبت می‌دهند که توسط یک معدن‌کار فنلاندی کشف گردید و به‌ نام تزار روسیه، الکساندر دوم نام‌گذاری شد. الکساندریت جواهری دارای رنگ‌های قرمز، نارنجی، زمردی و زرد است که به همین دلیل به آن سنگ چند رنگ نیز گفته می‌شود. از مهم‌ترین منابع استخراج این نگین زیبا، کشور روسیه است اما به تازگی، نمونه‌های بزرگی از این سنگ در برزیل نیز کشف شد. علاوه بر این، سنگ الکساندریت در میانمار (برمه)، سریلانکا، تانزانیا، هند(آندرا پرادش) و ماداگاسکار نیز استخراج می‌شود.

خواص درمانی:

برای هضم غذا و رفع یبوست مفید است. به کنترل خشم کمک بسیاری می کند. مهر و محبت را افزایش می دهد. استفاده از این سنگ ناراحتی قلب را از ‌بین‌ برده و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. برای عملکرد سیستم عصبی و طحال مفید و اثرگذار است. بنابراین در رفع بیماری‌های پوستی و جوش‌های صورت تاثیرگذار می‌باشد. به طوریکه گفته شده تکه‌ای از سنگ الکساندریت اصل را درون آب قرار داده و صورت خود را با آن شستشو دهید. برای تنظیم گلبول‌های قرمز خون و درمان سرطان مفید است‌. سبب افزایش تمرکز شده و یادگیری را تقویت می‌کند. سبب آرامش فکری شده و اعتماد‌به‌نفس را افزایش می‌دهد. باعث رفع غم و ناراحتی و افسردگی می‌شود. مهر و محبت را زیاد می‌کند و باعث کسب خوش شانسی، عشق و ثروت می‌شود.

تورمالین سبز

تورمالین ها خانواده بزرگی هستند و بیش از 100 رنگ را در خود می‌گنجاند و کاربرد بسیار زیادی در جواهر سازی دارند. مرسوم ترین آنها تورمالین سبز است که در طیف های سبز کمرنگ تا سبز لجنی یافت می‌شود. نوع جدیدتری از تورمالین که در سال 1987 در برزیل کشف شد، سنگی شفاف به رنگ آبی یا آبی مایل به سبز است که نام آن به تورمالین نئون شهرت داشته و بی‌نهایت گران قیمت است.

خواص درمانی:

این سنگ سرطان‌ها را در مراحل اولیه درمان کرده و نقش مهمی در تنظیم هورمون‌ها . ناهنجاری‎‌های ژنتیکی دارد. به درمان بیماری‌های عفونی و کم‌خونی کمک می‌کند. موجب تمدد اعصاب و افزایش قدرت تفکر می‌گردد. برای صرع و پارکینسون بسیار سودمند است.

فیروزه

قدمت فیروزه در سرزمین عزیزمان ایران به حدود 4500 سال قبل بر می‌گردد پارسیان بر این باور بودند که فیروزه می‌تواند باعث رونق در کسب و کار، دفع انرژی‌های منفی و جلوگیری از چشم خوردن شود. همچنین نیروی فراوانی در باطل سحر و جادو دارد. از دیرپا مغول‌ها اعتقاد داشتند این گوهر باعث می‌شود هنگام نبرد از زین اسب نیافتند. آنها فیروزه را داخل زین اسبهایشان پنهان می‌کردند. اعراب هنوز بر طبق این باور که فیروزه آنها را از شر شیطان و شومی می‌رهاند درهای خانه‌هاشان را به رنگ آبی در می‌آورند.بهترین فیروزه دنیا متعلق به شهر نیشابور در ایران است. اولین بار این سنگ در روستای معدن نیشابور کشف شد. فیروزه ایران کماکان پاک‌ترین و بهترین فیروزه است. معادن آن در کرمان و دامغان نیز موجود است. به طور کلی هر جا فیروزه یافت می‌شود وجود سنگ مس قطعی است. فیروزه مصری کمی به رنگ سبز متمایل است.

خواص درمانی:

فیروزه در بین ما به عنوان نشان نامزدی در جوانان ترس زدا برای خانم‌های باردار و حفاظت از نوزاد متولد شده شناخته می‌شود. فیروزه خاصیت جذب کنندگی مایعات و روغن را داشته پس باید هنگام استفاده از آن به شدت از تماس فیروزه با روغن ها مراقبت کرد چون باعث رنگ پریدگی و خراب شدن سنگ می‌شود. انرژی‌های موجود در این گوهر جهت تحریک شدن نیروی درونی افراد، درمان انواع بیماری‌های معده، دردهای عضلانی، دردهای استخوانی و یبوثت بسیار مصرف می‌شود و رنگ فیروزه می‌پرد یا اینکه سنگ خرد می‌شود و انرژی خود را برای شما از دست می‌دهد.

کوآرتز سبز

کوارتز سبز(Green Quartz ) که به آن پراسیولیت ، ورمارین یا سیترین آهک نیز گفته می شود، از انواع ماکرو بلوری ماده معدنی کوارتز است. درطبیعت سنگی کمیاب است، در گذشته به اشتباه از این سنگ به عنوان “آمتیست سبز” یاد می کردند. تصور می شود که کوارتز سبز(Green Quartz ) طبیعی در سال 1884 کشف شده است. معمولاً به آن “پراسیولیت” می گویند، که از دو کلمه یونانی گرفته شده است : prason به معنی “تره فرنگی” و lithos به معنی “سنگ”. کوارتز سبز(Green Quartz ) طبیعی به رنگ سبز بسیار روشن و شفاف است. کوارتز سبز تیره معمولاً نتیجه درمان مصنوعی است. کوارتز سبز(Green Quartz ) در برزیل استخراج می شود و همچنین می توان آن را در کوه های اورال روسیه ، دوفین ، فرانسه و ماداگاسکار یافت.

خواص درمانی:

عشق ، همدلی ، دلسوزی را در انسان بیدار می کند . کوارتز سبز ارتباط را با دیگران افزایش می دهد. این سنگ انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می کند. کوارتز سبز(Green Quartz ) می تواند به ایجاد آرامش و تفاهم در روابط کمک کند. کوارتز سبز (Green Quartz ) به ویژه برای خستگی مزمن ، آرتروز ، فیبرومیالژیا ، افسردگی ، آسیب های استخوانی و مشکلات روده مفید است. کوارتز سبز (Green Quartz ) برای غدد درون ریز ، غدد فوق کلیوی ، قلب و ریه ها مفید است. همه اندام ها را تمیز و تقویت می کند و همه سیستم های بدن را تقویت می کند.

هر یک از سنگ های مورد نظر شما در بالا با هر مدل، طرح و سبکی قابل سفارش و ساخت در مجموعه گوهرآرا می‌باشد و در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و ظرافت در ساخت، به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود. همه سنگ ها در این مجموعه شناسنامه دار هستند پس با اطمینان و خاطری آسوده خرید کنید.

برای بازدید از گالری گوهرآرا و جواهرات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید