وبلاگ

خواص و فواید سنگ های ماه تولد آذر

سنگ های متعلق به متولیدین ماه آذر

سنگ اصلی متولدین خرداد ماه فیروزه است. و سنگ های ثانویه دیگر این ماه که تاثیر شگفت انگیزی بر روح و جسم متولدین این ماه می‌گذارد سنگ‌های کهربا و زرگون، یاقوت زرد، سیترین، لابرادوریت،آزوریت می‌باشد. که در ادامه جزئیات و فواید این سنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

فیروزه

قدمت فیروزه در سرزمین عزیزمان ایران به حدود 4500 سال قبل بر می‌گردد پارسیان بر این باور بودند که فیروزه می‌تواند باعث رونق در کسب و کار، دفع انرژی‌های منفی و جلوگیری از چشم خوردن شود. همچنین نیروی فراوانی در باطل سحر و جادو دارد. از دیرپا مغول‌ها اعتقاد داشتند این گوهر باعث می‌شود هنگام نبرد از زین اسب نیافتند. آنها فیروزه را داخل زین اسبهایشان پنهان می‌کردند. اعراب هنوز بر طبق این باور که فیروزه آنها را از شر شیطان و شومی می‌رهاند درهای خانه‌هاشان را به رنگ آبی در می‌آورند.بهترین فیروزه دنیا متعلق به شهر نیشابور در ایران است. اولین بار این سنگ در روستای معدن نیشابور کشف شد. فیروزه ایران کماکان پاک‌ترین و بهترین فیروزه است. معادن آن در کرمان و دامغان نیز موجود است. به طور کلی هر جا فیروزه یافت می‌شود وجود سنگ مس قطعی است. فیروزه مصری کمی به رنگ سبز متمایل است.

خواص درمانی:

فیروزه در بین ما به عنوان نشان نامزدی در جوانان ترس زدا برای خانم‌های باردار و حفاظت از نوزاد متولد شده شناخته می‌شود. فیروزه خاصیت جذب کنندگی مایعات و روغن را داشته پس باید هنگام استفاده از آن به شدت از تماس فیروزه با روغن ها مراقبت کرد چون باعث رنگ پریدگی و خراب شدن سنگ می‌شود. انرژی‌های موجود در این گوهر جهت تحریک شدن نیروی درونی افراد، درمان انواع بیماری‌های معده، دردهای عضلانی، دردهای استخوانی و یبوثت بسیار مصرف می‌شود و رنگ فیروزه می‌پرد یا اینکه سنگ خرد می‌شود و انرژی خود را برای شما از دست می‌دهد.

کهربا

کهربا صمغ فسیل شده نوعی درخت کاج می‌باشد که حدود 30 میلیون سال قبل در روسیه در حوالی سواحل دریای بالتیک می‌روئیده است. این گوهر آلی در کشورهای نروژ، دانمارک و بریتانیا مورد شست و شو و بهینه سازی قرار می‌گیرد. کهربا به رنگ های زرد، قهوه‌ای، قرمز، سبز، سیاه و طیف‌های این رنگ‌ها دیده می‌شود. سختی آن  بوده و جلائی چرب دارد. این گوهر تاثیر شگفت انگیزی در مقابل آلرژی‌ها و بثورهای پوستی دارد و به طور کلی برای حساسیت‌های دیگر نیز مهم است. برای درد دندان، مفاصل، دردهای کمر و پشت حائز اهمیت بوده برای بهبود زخم‌ها و التهابات بسیار سودمند می‌باشد و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد برای سرما خوردگی هم موثر است.

زرگون

در میان گوهرهای با وزن مخصوص بالا زرگون از محبوبیت و درصد استفاده بیشتری برخوردار است. در سال 1920 کشف شد و بعدا در اثر قرار دادن آن در حرارت بالا نوع آبی رنگ زیبای زرگون به وجود آمد. متاسفانه این سنگ کشش و تمایل به سمت بی‌رنگ شدن دارد ولی اگر مجددا حرارت داده شود رنگش باز خواهد گشت. در طبیعت رنگ آن زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قهوه‌ای مایل به سبز و سبز زیتونی است.

خواص درمانی:

زرگون مراقب خوبی برای سلامتی به شمار می‌آید. ضد حساسیت بوده و برای جوش‌های پوستی موثر است. انرژی خوب و موثری برای درمان ناراحتی‌های سیستم تنفسی دارا می‌باشد. اختلالات روده‌ای را آرام می‌کند و دردهای نقرس را تسکین می‌دهد و موجب نظم در نیروهای درونی می‌شود.

یاقوت زرد

سنگی محبوب و پرطرفدار است اما شناسایی آن کاری دشوار می‌باشد بیشتر آنها سفایر طلایی هستند که پس از حرارت دادن به رنگ زرد در‌می‌آیند. اما باید در خرید آنها دقت کرد.

خواص درمانی:

برای درمان ناتوانی‌های جنسی موثر است و برای بهبود جریان خونی بی‌نظیر می‌باشد و برای رفع بی‌حالی و خستگی مفرط به کار می‌آید.

سیترین

اکثر سیترین هایی که در بازار می‌بینیم حاصل حرارت دادن سنگ آمیتیست می‌باشد و بعد از مدتی رنگ آنها از بین رفته یا دچار رنگ پریدگی منطقه‌ای می‌شوند اما نسبت به سنگ طبیعی 2رنگی کمتری از خود نشان می‌دهند. کوآرتز زرد یا همان سیترین اگر به واسطه لیزر بهبود اشعه‌ای پیدا کند مجددا به آمتیست تغییر شکل خواهد داد. سیترین از رنگ زرد کم رنگ تا پر رنگ و قهوه‌ای مایل به زرد برخوردار است. اگر چه ممکن است به جای توپاز زرد فروخته شود که براقیت و جلای آن را ندارد. توپاز پاک و بی‌رنگ، رنگ شده و پس از گرفتن رنگ زرد به خود به جای سیترین فروخته می‌شود. برحسب کیفیت قیمت سیترین، آمتیست و آمترین متفاوت بوده اما جایگاه خاصی در ویترین جواهر فروشی‌ها دارند.

خواص درمانی:

محرک بی‌نظیری برای مغز است و هوش را زیاد می‌کند. برای کسانی که احساس خستگی می‌کنند و نیاز به انرژی دارند مفید می‌باشد. این سنگ باعث تقویت کلیه‌ها، مثانه، معده و طحال می‌شود.

لابرادوریت

منشا این سنگ منطقه لابرادور در کشور فنلاند است اما این سنگ منحصرا مربوط به آن منطقه نشده، گاهی اوقات مرجع آن را سنگ اسپکترولیت می‌دانند. این گوهر دارای ظاهری دوست داشتنی همراه با تداخل رنگ های آبی، سبز، زرد، طلایی، قرمز و صورتی است که در زمینه خاکستری آن می‌درخشند این رفتار به خاطر پدیده لابرادورسنسی در آن است.دیگر گونه های این سنگ نیز تاکنون به دست آمده که رایج و مورد استفاده نیستند. معمولا نور را از خود عبور نمی‌دهد و گوهر شفاف لابرادوریت در جمهوری کنگو و ایالات متحده جهت استفاده جواهر فروشی‌ها استخراج و تراشیده می‌شود.

خواص درمانی:

دارای انرژی متعادل کننده و هماهنگ است. تامین کننده خوابی آرام، کاهش استرس و پاک کننده بدن از آلودگی‌ها می‌باشد. این سنگ باعث فعال شدن سیستم ایمنی در بدن می‌شود. فشار خون را زیاد کرده و برای رماتیسم سودمند است.

آزوریت

این سنگ خواهر سنگ مالاکیت بوده و رنگ آبی نیلگون دوست داشتنی دارد نام آن نیز از (Azure) به معنای آبی نیلگون گرفته شده است. همراه سنگ مالاکیت در معادن مس به دست می‌آید. هنگامی که این دو سنگ کنار یکدیگر استخراج و سپس تراشیده می‌شوند، سنگی 2 رنگ زیبا به نام (Azur Malachite) را به وجود می‌آوررند. این سنگ دو رنگ در کانسارهای بزرگ کریزوکولای کوآرتزی یافت شده و تراشیده می‌شود. ساخت آزوریت مصنوعی به ندرت در روسیه اتفاق می‌افتد. اما بیشتر به شکل خاکستر و پودر سنگ و ساچمه‌های کوچک که دارای مواد اولیه بدون ساختار سنگی هستند، فروخته می‌شوند. نوع دیگر آزوریت به نام (Chessylite) در فرانسه یافت شده که رگه‌های مالاکیت درون آن مشهود است.

خواص درمانی:

این سنگ معروف به گوهر درمان فکر و تقویت اعصاب است. سیستم عصبی را تقویت کرده و محرکی برای تقویت مفصل‌ها و گردش خون است. این سنگ را می‌توان روی چاکرای پیشانی قرار داد تا باعث باز شدن چشم سوم شود. آزوریت برای افرادی که کارهای فکری می‌کنند مفید است، از جمله دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند آن را روی میزشان یا در نزدیکی محل کارشان قرار دهند.

هر یک از سنگ های مورد نظر شما در بالا با هر مدل، طرح و سبکی قابل سفارش و ساخت در مجموعه گوهرآرا می‌باشد و در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و ظرافت در ساخت، به شما مشتریان عزیز ارائه می‌شود. همه سنگ ها در این مجموعه شناسنامه دار هستند پس با اطمینان و خاطری آسوده خرید کنید.

برای بازدید از گالری جواهرات گوهرآرا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید