مقالات آموزشی, وبلاگ

خرید طلا چه زمانی سودآور است؟

خرید طلا چه زمانی سود آوراست؟

باتوجه ‌به کاهش روزانه ارزش پول و افزایش بسیار زیاد نرخ تورم در ایران، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری در یک بازار مطمئن هستند. چرا که در این شرایط نگهداری پول نقد سبب کاهش ارزش دارایی و قدرت خرید خواهد شد. اما ارزش ذاتی طلا و جواهر سبب شده تا بتوان از آن به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش نیز استفاده کرد.

امروزه سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان یکی از روش‌های سنتی و ایمن برای حفظ ارزش دارایی به ویژه در, دراز مدت به طرق مختلف قابل انجام است. آشنایی با این روش‌ها سبب می‌شود تا بتوانید باتوجه ‌به شرایط و اهداف سرمایه‌گذاری خود،  مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

معمول ترین روش خرید طلا و جواهر

خرید مستقیم طلای فیزیکی برای سرمایه‌گذاری یک روش سنتی بوده و در میان بسیاری از افراد به ویژه نسل‌های قبل طرفداران بسیاری دارد.

ازآنجایی‌که تشخیص طلا و جواهرات اصل از تقلبی تنها توسط افراد حرفه‌ای انجام شده و برای هر کسی مقدور نیست، برای جلوگیری از خطر خرید طلا و جواهر تقلبی و عیار اشتباه لازم است حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید.

در این روش سرمایه‌گذاری می‌توانید طلا با وزن، عیار و قطر متفاوت خریداری کنید. همچنین علاوه بر طلاهای زینتی امکان خرید سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی، سکه گرمی و شمش طلا نیز وجود دارد.

 با توجه به هدف شما برای سرمایه گذاری می توانید از طلا و جواهرات زینتی مثل انگشتر , دستبند , نیم ست و … استفاده کنید یا , با خرید سکه ارزش پول خود را حفظ کنید . در این بین برخی از افراد با خرید طلای زینتی در کنار استفاده شخصی، سعی در حفظ ارزش پول خود را دارند، علاوه بر این در میان انواع طلاهای زینتی موجود در بازار، برخی از محصولات نسبت به سایرین گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند، شما می‌توانید با مشورت با کارشناسان گوهرآرا در این حیطه انتخاب بهتری داشته باشید.

مهم‌ترین دلایلی که برای خرید طلا و جواهر وجود دارد:

تورم یکی از اصلی‌ترین عوامل از بین بردن ارزش انواع سرمایه‌گذاری است. در شرایط کنونی اقتصاد ایران نگهداری پول نقد و سرمایه‌گذاری آن در حساب‌های بانکی انتخاب بسیار اشتباهی است. در این شرایط بهتر است به سراغ سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه مانند بورس، اوراق بهادار، ارزهای با ارزش مانند دلار و یورو، ارزهای دیجیتال و خرید فلزات و سنگ های گران‌ بها مثل طلا والماس بروید. خرید سکه و طلا و جواهرات روشی است که کمترین ریسک ضرر وزیان را برای سرمایه گذاری شما در طلا را دارد.چون سرمایه‌گذاری در طلا، ارزش دارایی شما را در دراز مدت حفظ کرده و از خطرات تورم نجات می‌دهد. از طرفی خرید طلا و جواهر به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری ایمن نیازی به سرمایه کلان نداشته و شما می‌توانید با پس‌انداز حقوق خود نیز در این بازار سرمایه‌گذاری کنید. 

در نهایت طلا قدرت نقدشوندگی بسیار بالایی داشته و به دلیل وجود متقاضیان زیاد در بازار طلا، هر لحظه امکان تبدیل کردن طلا به پول نقد وجود دارد، در نتیجه زمانی که قصد فروش سرمایه طلای خود را داشته باشید، می‌توانید به یک مرکز فروشی معتبر مراجعه کرده و به سرعت سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنید.

با توجه به اینکه مجموعه طلا و جواهری گوهرآرا زمان فروش , تضمین خرید طلا و جواهرات شما را با بهترین قیمت و کمترین ضرر, را دارد می توانید با خیال راحت از ما خرید کرده و برای خود سرمایه گذاری کنید.

در هر صورت، قبل از سرمایه‌گذاری در طلا، بهتر است میزان ریسک و عواید هر روش را به دقت بررسی کنید و با توجه به اهداف و نیازهای خود، بهترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.و حتما از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید